I lördagens Sörmlands Nyheter kunde vi läsa en helsidesannons om det sk "Kris-paketet" där Landstinget Sörmland står som annonsör.
Rubriken lyder: Oroliga frågor- tydliga svar
Sedan krispaketet blev offentligt så har det varit mycket stor kritik om förslaget att lägga ner Manteln i Nyköping. På Manteln vårdas svårt sjuka i livet slutskede och många uppfattar förslaget som frånstötande och cyniskt. Hur kan s-majoriteten lägga ett sådant förslag som ett sparförslag?
Den nya majoriteten har givetvis märkt av kritiken och gör nu allt för att marknadsföra sitt krispaket. Innan förslagen togs fram så ville man att medborgarna skulle komma med kloka förslag om hur landstinget skulle spara för att få ekonomin i balans.
Förslagslådor ställdes ut vid sjukhusen och ca 700 förslag landade i dessa lådor. Många medborgare tyckte att vi skulle höja skatten. Hur vet vi att det inte var en massa s-politiker i landstinget som hade lagt dessa förslag i lådorna för att med "folket stöd" höja skatten?
Att jag ställer den frågan är just med bakgrund till den "chatt" som sossarna arrangerade tillsammans med högsta tjänstemannaledningen i torsdags förra veckan. Inför chatten uppmanades partiets egna via e-post att chatta "för att väga upp debatten"!?
I Sörmlands Nyheter den 17 oktober kan vi läsa Olof Jonmyrens artikel om det hela kan handla om en organiserad kampanj. Jag är beredd att ställa samma fråga. Är detta en välorganiserad partipropaganda på skattebetalalarnas bekostnad? Är det detta pengarna ska användas till i landstinget för att påverka opinionen och "väga upp" debatten? Helsidesannonser, chatt, förslagslådor, reklambyrå och tjänstemannaresurser? När, och var får vi veta vad detta propagandamaskineri har kostat skattebetalarna? Helt plötsligt verkar det finnas obegränsat med resurser...
2 kommentarer:
Sinnesjukt, kort och gott.
Till anonym:
Vad är sinnessjukt ?
Att (kd) tjafsar eller vad ?
Utveckla ditt tänkande lite tack.
(s) forever
Skicka en kommentar