fredag 5 juni 2009

Besök hos Invandrarminister Nyamko Sabuni (FP)

Minister Nyamko Sabuni med Gunillas SFI klass, Bjurholm
Woranuch, Thongluk, Omjai, Ampawan, Suvanan och Invandrarminister Nyamko Sabuni (FP)
Som avslutning på projektet "Mitt nya hemland" för SFI elever i Bjurholm och Vännäs, har min syster som är lärare för klassen i Bjurholm, ordnat en resa till Stockholm. De har varit på studiebesök på Gustavsbergs porslinsfabrik, fått en visning av Kungliga Slottet, träffat Invandrar-och jämställdhetsministern Nyamko Sabuni (FP), besökt Riksdagen och imorgon är de med och firar Svenska Flaggans Dag på Skansen.
Jag fick vara med hos ministern igår och så tog vi en tur till Mariefred och fikade hemma hos mig. Vädret kunde ju ha varit bättre...
Vilka underbara människor jag fick träffa. Det är verkligen roligt att umgås med människor från andra kulturer och olika bakgrund. De var så glada allihop; att få komma till Stockholm och få träffa ministern. De var så stolta över att hon tog sig tid att träffa dem och hon gav dem också några goda råd på vägen. Det var en lyckad dag. Det känns bra att ha en syster som jobbar engagerat med sina SFI elever och gör allt hon kan för att de ska känna sig respekterade och välkomna till sitt nya hemland. Jag är stolt över henne!

1 kommentar:

Anonym sa...

Till invandrar minister

Hej!
Skulle gärna ha en lägenhet men kan inte p.g.a.har ingen visum i Sverige utan bara perssonnr.men andra får både lägenhet och social bidrag utan visum i Sverige.
Kontrollera socialen i Trollhättan och andra stader runt om Sverige så att alllt detta ska komma fram hur de betalar, för både lägenhet och social bidrag utan visum i Sverige.
Varför finns inte respect för alla mäniskor?
Mvh.