fredag 5 juni 2009

Gå och rösta 7 juni

Nu är det slutspurt! Idag står jag i valstugan vid Åhléns i Stockholm mellan kl 11- 13. Efter att ha hört hur valet gått i Holland och England så känns det verkligen viktigt att kämpa in i det sista. Vad är det som händer när etablerade partier tappar mark och främlingsfientliga högerextrema partier går framåt?
Igår var jag med min syster och hennes SFI-elever på besök hos Nyamko Sabuni. På väg mot stationen ser jag Sverigedemokraternas partibuss med slogan "Ge oss Sverige tillbaka". Det var fullt med poliser och piketer. Jag rös. Nu MÅSTE vi mobilisera med ALLA GODA KRAFTER så att det inte blir ett framgångsval för främlingsfientliga krafter även i vårt val på söndag. Jag ska göra vad jag kan för att få folk att rösta för fortsatt fred och frihet för EUs medborgare!

Inga kommentarer: