fredag 28 november 2008

Ibland blir det fel men ändå bra!

Johnny Niskanen i kontrollrummet
Här renas luften från olja Här får vi reservströmmen
Igår skulle jag vara med på invigningen av Bröstcentrum på Mälarsjukhuset, trodde jag. Jag var där rätt tid men fel dag visade det sig! Jag ska inte avslöja vems felet var, det tar vi en annan gång... Jag fick träffa vårdplatschefen i alla fall och fick en kort information.
Helt plötsligt fanns det gott om tid, jag skulle inte ha nästa sammanträde förrän kl 13 på Munktell konferenscenter.
Östen (politisk sekreterare för kd) var också med så vi gick och satte oss och tog en kopp kaffe i cafeterian. Vi tog sedan en tidig lunch på Pandion och träffade ett trevligt gäng från Landstingsfastigheter.
Johnny Niskanen, teknisk chef, erbjöd sig att guida mig och visa de "nedre regionerna" på sjukhuset. Självklart ville jag se vad som döljer sig i den undre världen, nyfiken som jag är. Östen åkte vidare till nästa möte och han har sett allt det där tidigare eftersom han jobbart på Landstingsfastigheter i sitt tidigare liv.
Så med kameran i högsta hugg gick vi vidare. Jag fick se de avancerade maskiner som ser till så att sjukhuset får ström, värme, kyla, ånga, extremt rent vatten och olika typer av gaser. Allt ska fungera, till 99.99 procent, dygnet runt, året runt! Det var verkligen intressant och Johnny var en engagerad guide.
Det gjorde ingenting att jag missade invigningen, jag fick ju en liten inblick i de viktiga och vitala system som måste fungera för att allt annat ska fungera. Kul och tack Johnny för att du tog dig tid!

Inga kommentarer: