måndag 19 april 2010

David Aronsson (V) har ett gott hjärta

Idag har jag läst David Aronssons (V) bloggartikel om demokratiberedningen i Strängnäs.
Han skriver:
I detta val kommer de sociala medierna ha mer inflytande än i det förra, inte nödvändigtvis av avgörande karaktär men dock. Sossarna (läs: Leif och Lotta), med uppbackning av kurirens ledarblog, har sedan flera år tillbaka drivit en mer eller mindre aktiv kampanj mot Margit(sp) och hennes blog. Lägg ihop och summera...

Ordföranden i demokratiberedningen, Leif Lindström (S) hade bjudit in gruppledarna för en diskussion om etik och säkerhet i valrörelsen. Tydligen vill man ta fram ett policydokument som ska gälla för bloggar.

Eftersom David misstänker att syftet med det hela handlar om att komma åt Margit Urtegård (SP) och hennes blogg och inget annat så deklarerar han tydligt:
Jag deklarerar härmed att det finns inte en susning att jag skriver på något dokument om etik eller annat gällande oavsett vilket område (och gällande yttrandefriheten kan ni glömma helt). Etik och moral är inget som moralkakediskussioner eller pseudosäkerhet tar bort eller lägger till. Att ett dokument skulle göra blogosfären renare är så naivt att det är förvånande från rävar som Leif (S, demokratiberedningens ordf). Det är därför jag inte tror ett spår på att det är det egentliga syftet. Jag lutar mer åt att det är för att ha något man kan slå i huvudet på eventuella kvinnliga lokala bloggare som tröttnar på att bli trakasserade. Det ska mer till än så här för att jag skriver under något sånt.

Modigt David, att du står upp för yttrandefriheten och sätter på pränt vad du anser om detta. Du visar att du har ett gott hjärta när du står upp för personer utanför ditt parti och visar vad god etik är!

2 kommentarer:

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise.

Det är sällan man får uppleva att någon försvarar politiker från andra partier. Att det blev David Aronsson (V) som sade i från i det här fallet förvånar mig dock inte. Han har ofta visat att han törs gå emot strömmen.

David protesterar emot att det finns "lagligt vilt" inom politiken både från vissa politikers sida och från media. Det hedrar honom. Jag är trött på att få skit från vissa politiker och även i från vissa tjänstemän bara för att jag alltid säger vad jag tycker.

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Heder åt David när han sätter ner foten och säger ifrån! Det finns alldeles för få modiga politiker.
/Marie-Louise