onsdag 28 april 2010

Väljarna gillar vårdnadsbidraget!

En ny Sifoundersökning visar att 81 procent av väljarna säger ja till att ha kvar eller utveckla vårdnadsbidraget. Endast 8 procent av befolkningen vill avskaffa det. Dessutom vill 77 procent bibehålla eller öka nivån på vårdnadsbidraget. Det känns verkligen kul att vi har stöd hos väljarna!

Idag skriver Göran Hägglund, Emma Hendriksson och Mikael Oscarsson i SvD. De skriver: "Vårt ideal är att människor själva ska få bestämma mer över sin vardag, utan politiska pekpinnar. Du blir inte omyndig bara för att du får barn! I familjepolitiken blir de politiska alternativen solklara."

När mina barn var små var jag hemma på heltid i tio år. Det var ett aktivt val vi gjorde och det har jag aldrig ångrat. Självklart innebar det ekonomiska uppoffringar. Några utlandssemestrar fanns inte på kartan men vi var alla nöjda ändå. Vi fick givetvis vända på slantarna för att få det hela att gå ihop.

Jag har aldrig tyckt att jag varit mindre jämställd heller. Allt här i livet får ta sin tid, helt enkelt. Idag är alla utflugna utom minstingen Fredrik som snart fyller tio år.
Jag engagerade mig i Kristdemokraterna just för att det var det enda partiet som ville skapa valfrihet och rättvisa för barnfamiljer. Jag är glad att vi har fått igenom vårdnadsbidraget men nu är det dags att ta nästa steg!
Jag hoppas att vi får väljarnas stöd så vi kan höja vårdnadsbidraget till 6 000 kr i mån nästa mandatperiod!
Politiker ska inte styra utan stödja föräldrars olika val. Låt föräldrar själva bestämma hur de vill ordna med barnomsorgen. Alla är inte stöpta i samma form!

Inga kommentarer: