söndag 5 oktober 2008

Golfare lever längre!

Min man Esa och vår son Fredrik

Det är inte så konstigt att golfare lever längre! Idag är Esa ute och spelar herrarnas avslutningsgolf för säsongen. Han ställer aldrig in en golfrunda, även om vädret är som det är idag, regn och rusk! Att frivilligt spela och gå en mil, bli både blöt och kall, det måste vara den finska sisun! :-D
Jag håller helt med mina partikamrater, Dan Kihlström och Sven-Gunnar Persson, att golf borde räknas som friskvård och vara avdragsgill. Det är verkligen hälsosamt och borde inte längre kallas "moderatbandy". Jag har ju hört ryktesvägen, att Mikael Edlund (s)-politiker i Eskilstuna, har lyckats spela ner sig till singelhandicap, så det måste ju vara ett bevis på att vi kan skrota ordet "moderatbandy", eller hur?
Själv blir jag så imponerad av alla äldre människor som är ute och spelar. Tänk vilken bra sport, man kan ta med sig både gubben och/eller sina goda vänner, umgås och få motion samtidigt! Om man inte tar golfspelet alltför allvarligt förstås. Det blir ju lite si och så med bollträffen ibland...

Inga kommentarer: