fredag 3 oktober 2008

Höstmorgon i oktober

I morse var jag tvungen att stanna när jag körde förbi slottet. Upp med mobilen och fota vårt vackra Gripsholms slott i det milda morgonljuset. Jag känner mig verkligen stolt över vår fina lilla stad. Trots att jag har bott här i 25 år, så kan jag inte se mig mätt på alla vackra miljöer i Mariefred. Det är så skönt att få komma hem efter en hektisk dag och känna lugnet som vilar över denna pärla. Eller som en sån här vacker morgon.Vilken skön start på dagen!

7 kommentarer:

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise.

Vilken vacker bild.

Jag var nästan ensam på motorvägen i dag, klockan 04.30 på väg till Eskilstuna, häftig känsla. Jag gillar att vara vaken på natten på den här årstiden.

Skulle ha arbetat till klockan 11.00 i morgon, sovande mellan 24.00 och 06.00, men skyddsombudet ville inte det, så efter 12 timmars arbetspass åkte jag hem.

Carpe diem, god natt.

Kram Margit

Linda Strand sa...

Jag tillhör också skaran som får ett lyckligt leende av dimmiga, färgsprakande höstmorgnar där solen färgar allt i ett härligt ljus. Det är något speciellt med höstmorgnarna.

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Roligt att höra från dig. Ja, visst är det skönt att bara vara ibland och inte alltid jaga på.
Skönt att bara njuta av livet ibland!
Kram, Marie-Louise

Marie-Louise F M sa...

Hej Linda!
Just nu är det så vackert ute så man blir alldeles stum. Underbart att få njuta av naturen!
Kram, Marie-Louise

Anonym sa...

Hej mamma!

Det är kul att sitta och läsa din blogg, även om jag inte riktigt hänger med i allt det politiska. Du vet ju hur jag är, har inte direkt fått den sidan av dig. Hehe. Det är i alla fall roligt att se hur du skriver och jag tycker du gör ett väldigt bra jobb! :)

Jag och Tobias njuter av en ledig dag tillsammans och det är så skönt för vi gör inget speciellt alls, bara är. Jag hoppas att ni också har en härlig och fin söndag!

Du är det bästa mamma! Jag älskar dig!

Puss och kram, din favvo-dotter. ;)

Marie-Louise F M sa...

Hej Camilla!
Tack för dina fina ord! Du är världens gulligaste! Skönt att du är ledig i helgen, men vädret är ju inte så kul idag!
Det är ju lika bra att läsarna får veta att du är min enda dotter, därför kan du vara min favvo!
Puss o kram till dig och Tobias!
/Älskar dig!
Mamma

Dag Bremberg sa...

I går kväll satt jag och tittade på Planet Earth, den fantastiska BBC-produktionen med storslagna bilder. Då reflekterades plötsligt den nedgående ljusröda solen i vår glasveranda och genom de regndroppstäckta fönstren.
Vi konstaterade att vackrare än här är det inte någonstans.
I dag är det ju f ö en misnt lika vacker dag, att fånga!