söndag 12 oktober 2008

Vardagshjältar

Här har ni ett livs levande gäng vardagshjältar. Marie och Gullan (överst) Laila, Mona och Tuss (från vänster).


Gullan, jag och Marie

I fredags var jag förbi på mitt "vanliga jobb" på Hammargården och fick träffa mina goa kompisar där. De sliter varje dag med svårt demenssjuka personer och är värda all respekt och beundran! Jag saknar dem verkligen! Jag är ju tjänstledig nu när jag jobbar som politiker och jag kan ärligt säga, att det är stor skillnad när det gäller kamratskap mellan politikerkollegor och den sorts kamratskap som jag har med tjejerna på jobbet! Tänk vad mycket vi har upplevet tillsammans!

Det är alltid lika mysigt att dyka upp och bara ta en kopp kaffe. Precis som vanligt så satt Tuss och åt sin sallad till lunch!
Kul också med alla kryssningar vi gjort tillsammans, Jennie som är vår schlagerdrottning och alltid gör succé i karaokebaren!

Kram på er, utan er insats så skulle inte vårt välfärdssamhälle fungera, ni är mina sanna hjältar!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad fina bilder marielouice, tur man inte var där den dagen haha... hoppas du mår bra tjejen. saknar dig massor. bor ju i mariefred nu så jag hoppas vi kan ses snart. kram jennie