torsdag 16 oktober 2008

Åh, så vackert!



När jag ser en sån här soluppgång, en tidig höstmorgon i Mariefred, så känner jag mig lycklig och tillfreds. Det är så vackert att titta på vattnet. Det ligger blankt som en spegel och alla de vackra färgerna på himlen, i horisonten. Det är bara att stanna bilen, ta upp mobilen och fota. Jag vill gärna dela med mig av sådana här ögonblick!

Det är alldeles gratis, det är bara att njuta av de stunder av skönhet som naturen så generöst delar med sig av!

7 kommentarer:

Margit Urtegård sa...

God morgon min vän.

Du är också uppe med tuppen förstår jag:-), men det är du ju alltid, morgonpigg som du är. Jag är uppe för jag skall jobba, annars kan jag mysa kvar i sängen ett tag till jag, kvällsmänniska som jag är. Snygg bild.

Kramar Margit

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Jag tänkte att jag skulle ringa dig efter kl 10, eftersom du som sagt var, inte är så morgonpigg ;-)
Klemmer, Marie-Louise

Anonym sa...

Javisst finns det magiska morgnar! Tyvärr befinner sig ofta min kamera och jag då på skilda ställen med en sovande hustru emellan som jag ogärna vill klampa förbi. Tänk att man aldrig lär sig!
Härommorgonen var ett sådant tillfälle: strålande stark fullmåne mot klarblå morgonhimmel och samtidigt magnifika träd med sina sprakande färger som just började smekas av morgonrodnaden. Slöjdimmor låg över fälten. Ack ja! Och ingen kamera!

PS: Varför har också Du denna märkliga bokstavsverifiering? Vad nytta gör den? DS

Marie-Louise F M sa...

Hej Mats!
Eftersom jag har kamera i mobilen och den oftast finns tillgänglig, så underlättar det att "föreviga" ögonblick som denna!
Vad är bokstavsverifiering?
Hälsn Marie-Louise

Anonym sa...

Jo, när man har skrivit sin kommentar så står det att man ska "ordverifiera", just nu: "apayo" som står skrivet med svajig stil, ska skrivas in i en ruta (Med handikapprullstol efter???) för att man ska få skicka sin kommentar. Jag tror det är David Aronsson som också har det, medan man slipper det hos Margit. Ni är alla på samma blogghotell.
Jag förstår inte vitsen.

PS: Försökte skicka kommentaren utan att fylla i bokstavsverifieringen, men si det gick inte. Nu fick jag ett nytt: "ignthxva"! DS

PS2: Men si det gick inte. Av någon anledning tyckte inte servern att jag skrev in bokstäverna rätt! Nu gör vi ett nytt försök "iaozn". DS

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise.

David har förklarat någon gång varför han har denna ordverifieringen, men jag kommer inte ihåg den nu. Det är i alla fall tråkigt att ni har den, för oss som skriver kommentarer, menar jag. För det första är det inte alltid lätt att se vad det står för bokstäver där och sen tar det längre tid. Är man först inloggad så behöver man normalt bara skicka i väg kommentaren, det kan jag inte göra nu, jag skall tyda och skriva dzzndd först:-).

MVH Margit

Marie-Louise F M sa...

Hej Mats!
Nu förstår jag! Jag ska försöka ändra på det...
Hälsn Marie-Louise